Finexa loopt nog steeds warm van BC Filou Oostende

Finexa loopt nog steeds warm voor basketbalclub Filou Oostende. Als trouwe partner zijn ze steeds op post tijdens de wedstrijd: langs het veld en op de digitale reclamespiegels van Loop’d. De vurige passie voor de club is dan ook vertaald in een knappe visual, die tijdens het hele seizoen wordt ingezet.

Wie is Finexa?

Be creative, stay positive, work hard and enjoy the journey

Als accountants en adviseurs zijn ze een gedreven klankbord van de ondernemers. Als externe CFO begeleiden ze ondernemers dagdagelijks om hun bedrijven te helpen groeien. Ze leven zich in, denken mee en adviseren. Finexa staat voor een advies op maat van de ondernemer in duidelijke, klare taal volgens de hoogste kwaliteit.

Wil je meer ontdekken? www​.finexa​.be

De locatie

Basketbalclub Filou Oostende is reeds 11 keer op rij landskampioen in ons land en vult telkens een volledige dome’ met supporters tijdens elke thuiswedstrijd (5000 mensen!).

De club die drie decennia onder de naam Sunair BCO schitterde en vandaag als Filou BCO bloeit, ontstond op 25 mei 1970 uit een samenwerking van VG Oostende en AS Oostende. Sinds 1970 vierden de Oostendenaars vijftig nationale trofeeën. De jubilaris is meer dan ooit s lands meest gelauwerde basketclub.

Vanaf het seizoen 2011 – 2012, met coach Dario Gjergja aan het hoofd van het team, vatte Oostende, eerst onder de naam Telenet, een succesperiode aan die zijn gelijke niet kende in het Belgische basketbal. De kustploeg herstelde de hiërarchie. Jaar na jaar zwol het palmares aan. De Zeekapiteins heroverden in 2012 na een playoff-finalereeks met verlenging in het vijfde duel de landstitel op Charleroi. Daarop volgden zes seizoenen met een perfecte double: landskampioen en bekerwinnaar, van 2012 – 2013 tot en met 2017 – 2018, het seizoen zonder naamsponsor.

Kapitein Dusan Djordjevic stuurde zijn team ook onder de naam Filou Oostende naar nog twee nieuwe landstitels. Dit brengt de onafgebroken rij landstitels op negen: een onwaarschijnlijke nine-peat dus. Coach Gjergja plaatste sinds 2012 twintig trofeeën in de Oostendse prijzenkast: negen landstitels, zeven bekers van België en vier Supercups. Ook kwalificeerde Oostende zich in die periode voor de halve finale in de FIBA Europe Cup 2017. Dat was al de derde keer dat BCO bij de beste vier van een continentale clubcompetitie behoorde.

Sinds de gouden periode in de jaren tachtig sprak BC Oostende dus altijd zijn woord aan de top van het Belgische basketbal mee. Dat resulteerde in tweeënvijftig nationale trofeeën die volgden op de eerste triomf van 1962. Het woord record past op alle vlakken bij de nationale prijzen van BC Oostende: zowel in dat algemeen totaal (55) als in de landstitels (23), bekers van België (20) en Supercups (12). In geen enkele categorie triomfeerde een Belgische basketclub vaker dan BC Oostende.

Ontdek meer over hen via https://​bcoostende​.be/.

De campagne

Sinds de samenwerking met basketbalclub Filou Oostende, tekende Finexa Accountancy in op de digitale reclamespiegels in het business gedeelte van de club.

Dankzij de connectie via JCI, waren de twee bedrijven alvast in nauw contact en was het bedrijf ook een bron van inspiratie voor nieuwe locaties aan de Belgische Kust. (waarvoor nogmaals dank!).

Uiteraard horen we velen al denken: Allé, boekhouders…das saai”. Wel, het tegendeel is de enige waarheid. Naast het feit dat Finexa Accountancy een dynamisch bedrijf (vol op de digitale weg trouwens) is, durven ze ook eens van t padje’ te gaan als het gaat over communicatie.

Het werd ons duidelijk dat ze een vurige supporter zijn van de club. En hoe maak je dan de brug tussen de locatie en de klant? Een basketbal in vuur én vlam plaatsen, en deze zo doorheen de digitale spiegel laten lopen.

Tot op vandaag zijn we heel trots op deze animatie, en onze klant ook ;-).

Ze supporteren vurig voor een 12e landstitel op rij, wij juichen ook mee vanop de zijlijn — samen met Finexa Accountancy.

07 november 2022
Tags: campagnes

Wil jij ook de 5000 bezoekers bij BC Filou Oostende bereiken?

Deze locatie is vrij uniek, want we hebben een B2B- én B2C-gedeelte in deze gezellig dome.

Je kan bij Loop's specifiek en doelgericht adverteren en nog een voordeel: de club is actief in verschillende 'leagues' op nationaal en internationaal niveau.

Wil jij de 5000 bezoekers bereiken per thuiswedstrijd? B2B of B2C? Geef ons een seintje via de onderstaande knop en we vertellen je er graag meer over.
Ik ben er klaar voor!