Child Focus schakelt spiegels van Loop'd in bij opsporing

Child Focus, de stichting voor Vermiste en Seksueel Uitgebuite Kinderen, zet verder in op digitalisatie én optimalisatie van haar processen. Loop’d, de expert in digitale spiegelreclame in facilitaire ruimtes, stelt haar spiegels ter beschikking voor de organisatie.

Hoe gaan ze samenwerken?

Als er tijdens een verdwijning een bepaalde urgentie opduikt, schakelt Child Focus haar partners, eigen kanalen en netwerk in om het opsporingsbericht te verspreiden.

Dankzij een rechtstreekse connectie tussen het platform van Child Focus en Loop’d, kan nu zeer doelgericht (een actieradius van 40 km) en volledig automatisch een opsporingsbericht gelanceerd worden met de nodige gegevens en foto.

De bestaande reclame-loop wordt dan tijdelijk vervangen door het bericht van de opsporing. Met de insteek van een flash-bericht, zal deze melding na een korte tijdspanne opnieuw verdwijnen.

Hoe is het partnership tot stand gekomen?

In december 2018 kwamen Child Focus en Loop’d voor het eerst in contact met elkaar, dankzij een campagne voor de Warmste Week. Kort daarna werden de eerste gesprekken gevoerd, tijdens de vooravond van de digitalisatie bij Loop’d, om het netwerk ter beschikking te stellen.

Een intern proces bij Child Focus werd opgestart, ook in lijn met de voorbereiding van de digitalisatie bij bestaande partners én voor de ChildRescue app (die gelanceerd werd in het najaar van 2020).

Corona had voor beide partijen één voordeel: er kon doorgewerkt worden aan het verhaal.

Waarom kiezen Child Focus en Loop’d voor elkaar?

Child Focus heeft de digitale trein niet gemist en zal haar bestaande netwerk op deze manier kunnen uitbreiden met een nieuwe manier van publiceren. Deze vorm van volautomatische communicatie maakt het ook mogelijk meer digitale partners in te schakelen bij een verdwijning.

Loop’d gelooft sterk in maatschappelijk verantwoord ondernemen. Naast een slimme, circulaire logistiek, milieuvriendelijke digitale spiegels en manier om een bijdrage te leveren aan onze maatschappij, zijn alle collega’s die werken voor of verbonden zijn met Loop’d ofwel mama/​papa van kinderen.

Elke manier om een verontrustende verdwijning sneller op te lossen, is een extra steun die geboden kan worden aan de ouders van dat kind.

Start op 16 september 2021

Vanaf 16 september 2021 wordt de samenwerking uitgerold in het digitale netwerk van Loop’d, waar zij in de komende maanden ook verder groeien met nieuwe locaties, die dan ook inzetbaar zijn voor Child Focus.

Child Focus onderneemt verdere stappen in de optimalisatie van de digitale communicatie en rekent ook op de kennis van Loop’d om dit verder uit te bouwen.

Hoe werkt zo’n digitale spiegel?

16 september 2021
Tags: over ons

Loop'd draagt MVO hoog in het vaandel

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) staat hoog aangeschreven. Via dit partnershop tonen we, dat we ons netwerk ook voor andere zaken wensen in te zetten dan enkel reclame én dit om ook terug te geven aan de maatschappij.

Daarnaast heeft ze, bij de start van de digitalisatie in het netwerk, gekozen voor digitale spiegels die modulair opgebouwd worden, 'public proof' covers hebben én met weinig verbruik.

Ze vallen zelfs in slaap, na enkele uren inactiviteit. De sensor laat de spiegel herleven, eens er opnieuw bezoekers in de ruimte zijn.
Wil je meer weten over Loop'd?