Cortina: Reflection ride in Mechelen

Daar is eindelijk de lente! Met de komst van het mooie weer start voor veel mensen ook het fietsseizoen. Bijna 2 Vlamingen op de 3 (64%) geven namelijk aan amper te fietsen tijdens de wintermaanden. 3 moedige Vlamingen op de 10 (30%)* blijven tijdens de winter dan weerwel gewoon doorfietsen. Tijd dus voor een Reflection Ride, met de energieke ondersteuning van Loop’d.

*Dit blijkt uit recent onderzoek van fietsmerk Cortina in samenwerking met onderzoeksbureau iVox.

De ijdele fietser

Het onderzoek keek onder andere ook naar de relatie tussen fiets en mode. Wat blijkt: de Vlaamse fietser is een klein beetje ijdel. Meer dan 1 Vlaming op de 4 (28%) probeert er namelijk modieus uit te zien wanneer hij of zij gaat fietsen.

Nog eens 1 op 4 (25%) kijkt weleens naar zichzelf wanneer hij of zij een raam voorbij fietst.

Vrouwelijke fietsers doen dit doorgaans meer dan hun mannelijke wederhelften. Bovendien geeft de helft van de Vlamingen (50%) toe fietsen in bepaalde weersomstandigheden te vermijden om zijn of haar kleding of uiterlijk niet te verpesten.

Hippe tweewieler
Cortina polste ten laatste ook naar de modebewustheid van de Vlaming. Bijna 3 fietsers op de 10 (29%) vinden dat hun fiets er modieus of hip moet uitzien. Daarnaast koopt 1 persoon op de 4 (26%) zijn tweewieler liever tweedehands. Een grote meerderheid (61%) koopt zijn
fiets dus liever nieuw.

Het onderzoek is uitgevoerd door iVox in opdracht van Cortina bij 1.000 Belgen.

Bekijk de onderzoeksresultaten via de volgende link.

Reflection ride in Mechelen


Om het fietsseizoen feestelijk te openen, heeft Cortina gisteren een gigantische, 10 meter lange fietsspiegel geplaatst in hartje Mechelen op de Veemarkt. Met de Reflection Ride actie geeft Cortina fietsers eens de kans om te kijken hoe hun fiets matcht bij hun weerspiegeling.

Alle info over Cortina: www​.cortinabikes​.be

De campagne: een Reflection ride spiegel van 10 meter lang in Mechelen

Sarah Van Haute, Marketeer Bikes International, Cortina, vertelt er meer over: Je reflectie in een raam checken om te kijken hoe je eruitziet, kijken hoe je kleding je staat in de spiegel van het pashokje of thuis voordat je weggaat: we durven het allemaal wel eens doen. 

Maar als je een nieuwe fiets gaat aanschaffen, sta je daarmee niet voor de spiegel om het totaalplaatje te beoordelen, terwijl je je fiets juist elke dag gebruikt.

Net als met kleding, je muzieksmaak en accessoires, kan je met je fiets ook jouw persoonlijkheid uitdragen. De Reflection Ride biedt voorbijgangers en bezoekers de kans om te kijken of hun huidige fiets nog bij ze past. 

Uiteraard was er ook de mogelijkheid om de nieuwste e‑bike modellen van Cortina te testen om zo de ideale match te vinden die past bij
ieders unieke stijl.“

Met de sleutelwoorden reflectie en weerspiegeling, kreeg Sarah ook het idee om Loop’d te contacteren: spiegelreclame.

Met een focus op locaties in Gent (Capitole Gent) en Antwerpen (Stadsschouwburg Antwerpen en Antwerp Amusement Center, maken ze zo de connectie met de fietsspiegel van 10 meter lang die in Mechelen staat.

Iedereen aan het fietsen zetten/​brengen of inspireren: dat is het hoofddoel van Cortina.


12 april 2024
Tags: campagnes

Heb je ook een opvallende boodschap om te delen?

Doe zoals Cortina en bekijk onze locaties via www.loopd.be/locaties.

Maak daarna een online afspraak en we helpen je snel op weg op de juiste locatie(s).
Online afspraak boeken