Child Focus kan rekenen op digitale reclamespiegels

Sinds september 2021 bundelen Child Focus en Loop’d hun krachten. Ontdek hoe deze samenwerking en hun geïntegreerde systemen urgente en zorgwekkende verdwijningen in een straal van 40 kilometer op het digitale spiegelnetwerk zichtbaar maken.

Hoe werken we samen?

Als er tijdens een verdwijning een bepaalde urgentie opduikt, schakelt Child Focus haar partners, eigen kanalen en netwerk in om het opsporingsbericht te verspreiden.

Dankzij een rechtstreekse connectie tussen het platform van Child Focus en Loop’d, kan nu zeer doelgericht (een actieradius van 40 km) en volledig automatisch een opsporingsbericht gelanceerd worden met de nodige gegevens en foto.

De bestaande reclame-loop wordt dan tijdelijk vervangen door het bericht van de opsporing. Met de insteek van een flash-bericht, zal deze melding na een korte tijdspanne opnieuw verdwijnen.

Hoe is het partnership tot stand gekomen?

In december 2018 kwamen Child Focus en Loop’d voor het eerst in contact met elkaar, dankzij een campagne voor de Warmste Week. Kort daarna werden de eerste gesprekken gevoerd, tijdens de vooravond van de digitalisatie bij Loop’d, om het netwerk ter beschikking te stellen.

Een intern proces bij Child Focus werd opgestart, ook in lijn met de voorbereiding van de digitalisatie bij bestaande partners én voor de ChildRescue app (die gelanceerd werd in het najaar van 2020).

Corona had voor beide partijen één voordeel: er kon doorgewerkt worden aan het verhaal.

Waarom kiezen Child Focus en Loop’d voor elkaar?

Child Focus heeft de digitale trein niet gemist en zal haar bestaande netwerk op deze manier kunnen uitbreiden met een nieuwe manier van publiceren. Deze vorm van volautomatische communicatie maakt het ook mogelijk meer digitale partners in te schakelen bij een verdwijning.

Loop’d gelooft sterk in maatschappelijk verantwoord ondernemen. Naast een slimme, circulaire logistiek, milieuvriendelijke digitale spiegels en manier om een bijdrage te leveren aan onze maatschappij, zijn alle collega’s die werken voor of verbonden zijn met Loop’d ofwel mama/​papa van kinderen.

Elke manier om een verontrustende verdwijning sneller op te lossen, is een extra steun die geboden kan worden aan de ouders van dat kind.

Samen sterk sinds 16 september 2021

Sinds 16 september 2021 is de samenwerking uitgerold in het digitale netwerk van Loop’d.

Child Focus onderneemt verdere stappen in de optimalisatie van de digitale communicatie en rekent ook op de kennis van Loop’d om dit verder uit te bouwen.

Hoe werkt zo’n digitale spiegel?

25 januari 2024
Tags: over ons

Ben jij eigenaar of uitbater van een horecazaak?

En wil jij bijdragen tot de uitbreiding van het draagvlak voor Child Focus? Als locatiehouder heb je alleen maar voordelen:

- Geen kosten verbonden voor de locatiehouder, enkel stabiel internet en stroom gevraagd
- Eigen plek om eigen reclame of communicatie te tonen per spiegel
- USP’s digitale spiegel: laag verbruik, slaapstand en modulair systeem
Ik wil locatiehouder worden!